2012. május 16., szerda

Mire célszerű felkészülni ...

bármire. Oké, elcsépelt mondat, de tényleg így van. Amennyire egyszerűen ment a papírmunka, annál komplikáltabbá vált az utolsó hónap.
Ritkán járok orvoshoz, most is csak az éves szűréseket csináltattam (volna) meg, mégis ezeken kívül kétszer jártam ügyeleten egy hónap alatt. Hát, nem kívánom egyiket sem senkinek.
Ugyan kötöttem utas-csomag-és mindenre jó biztosítást az utazás két napjára, de sosem gondoltam volna, hogy a köztes időszakra is szükségem lesz bármilyen biztosításra. Azért biztosra mentem, baleset biztosítást közöttem egy évre, de az ugyebár csak a balesetek után fizet. Namármost ... 9 nappal a repülés előtt szépen feldagadt a szám a problémás bölcsességfogam körül. Mentem fogorvoshoz. De nem olyan túl egyszerű az eset, mert félig csont alatt van, tehát szájsebészeten veszik csak ki, ahova röpke két hét az időpontszerzés. Annyi időm nincs. Kaptam méregerős antibiotikumot, ami szerencsére levitte a gyulladást és a duzzanatot is, de kellőképp megijedtem. Most per pillanat csak imádkozni tudok, hogy itt kint ne történjen semmi ilyesmi. Ugyan a mindenre jó biztosítást megkötöttem a két utazási nap közti szakaszra is, de mint itt megtudtam, hogy a fogorvosi ellátást nem fizeti az itteni egészségbiztosító, sokan Magyarországra (!!!)  járnak fogorvoshoz Svájcból, mert olcsóbb. Ezzel nem számoltam, tehát mindenki szorít, hogy annó csak a mandulagyulladás húzódott fel.
Tehát aki a későbbiekben arra vetemedik, hogy hosszabb távon maradjon külföldön az éves szűréseken és a háziorvostól beszerzett házipatikán kívül gondoljon arra is, hogy a bölcsességfogak szeretik pont akkor bemondani az unalmast, amikor nagyon nem kellene. Én minden esetre megtanultam. Megyek haza és kettő megy a kukába azzal a lendülettel.
Ezen kívül nálam szerencsére nem volt más probléma (mintha ennyi nem lett volna épp elég). Még a reptéren sem - ahol pánikoltam, hogy a kézipoggyászom nem fog beleférni a mérőizékébe - volt semmi probléma.
Életem első repülése is rendben zajlott, sokkal lazább volt, mint amire készültem. Lehet, hogy ezért nem hatott meg túlságosan. Életemben először vagyok egyedül külföldön, a nyelvtudásom közel sem tökéletes, de ennél jobb döntést szerintem nem hozhattam volna. (tudom, nyilatkozzam a végén ... de per pillanat így gondolom).
Azt ugyan nem állítom, hogy én csináltam a legjobban, de egy biztos ... már nagyon korán eldöntöttem, hogy a tisztálkodó szereket, amiket magammal hozok, minimális helyre sűrítem be. Ezt csak egyféleképpen lehet megoldani a különböző lötyik összeöntése nélkül, mégpedig az utazós, mini cuccokkal. Pici sampon, pici tusfürdő, bolt itt is van, csak súly és foglalja a helyet a bőröndben.
És még egy dolog jutott most eszembe, ami ugyan nem az utazás előtt vetődött fel, hanem már jóval utána ... a konnektor ... faszán nem jó a mi dugónk az ő konnektorukba xD Röviden vagy valami átalakító nyavalya kell (tudom, eszméletlenül szakszerű vagyok) vagy kunyizni itteni töltőket. Per pillanat az én laptopom is csak úgy működik, hogy a főnök töltőjét használom.

Most röviden ennyi jutott eszembe, ha valami még adódik, azt úgyis leírom :)

Hamarosan pedig érkezem az első olyan bejegyzéssel, ami az itteni életet hivatott kicsit leírni (igen 2 napos tapasztalattal ^^)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése